Tommy Jespersens 2003 sæson (2/5)

Det store crash i Sverige
På Falkenberg langsiden ryger jeg i stålrækværket med så høj fart at Formel Renault raceren knækker over i to dele - på den ene side af asfalten ligger motor, gearkasse og baghjulsophæng. Op mod stålrækværket hænger resten af raceren.

Når man tænker tilbage på dette crash er det utroligt så fokuseret jeg var på det økonomiske knock-out, jeg kunne stå og se på - Tankerne om hvad der kunne være sket med mig selv, hvis raceren var flippet om på hovedet - og det kunne meget nemt være sket da raceren var off-road.
Eller hvis jeg med meget høj fart var blevet ramt af en anden bagfra kommende racer, da jeg kom ind på asfalten igen.
Disse kuldegysninger kom først dagen efter crashet. Men rigtig mange der kører race på et "ligeved og næsten" budget, vil kunne nikke genkendende til denne tankegang om den økonomiske upper-cut fremfor ens eget helbred!



Falkenberg uheldet.
(Foto: KILA Racing)

Nu startede en svær tid. Skulle man smide håndklædet i ringen og sige det var den racerkarriere. Raceren var totalskadet og der var kun én til at betale.
Jamen, er sådan en racer ikke forsikret spørger folk.
Nej - en forsikring koster kr. 11.000 pr weekend og samtidig er der en selvrisiko på kr. 20.000. Altså skal skaden være på mere end kr. 31.000 før det kan hænge sammen med en forsikring. Og det er heldigvis sjældent at Formel Renault skaderne er over dette beløb - klogt eller uklogt, derfor ingen forsikring.

Sammen med Team Aarhus Castrol Racing's ejere, Allan og Niels Brøchner blev der nu lavet en fin og fair handlingsplan for resten af sæsonen - vi ville ikke overgive os!

Tommy Jespersen
Team Aarhus Castrol Racing

Læs også:
Tommy Jespersens 2003 sæson (1/5)