C'est la vie, Motor Racing!Det er brandærgerligt, men vi stiller ikke op til åbningsløbet, det kan bare ikke lade sig gøre.Vi erkender, at vi blev bragt i en frygtelig forlegenhed da vores kører, som teamet er bygget op omkring, pr. 1. april meddelte os, at han ikke kunne indfri vores kontrakt. Siden har det været op af bakke pga. det sene tidspunkt og vi har arbejdet som små heste for at finde en kompetent kører og det lykkedes midt i påsken, hvor vi fik en aftale i stand med Thomas Serwin om en test på Jyllands-Ringen den 22. april. Thomas leverede varen, selvom han ikke havde kørt på JR i over 3 år, hoppede han ned i karret på en Formel Renault, med carbon fiber monocoque og sequentiel gearkasse og kørte stærkt, men måtte erkende at en Formel Renault er en "stiv satan" der både kan styre og bremse, når man altså lige kommer fra en standartvogn med låg på, efter sigende har både Martin Jensen og Philip Andersen gjort sig samme erfaring. Thomas skulle lige føle bilen og kvitterede så med at køre 45 tider, på et grund set-up, med et sæde der ikke passede helt, men i øvrigt en helt enestående præstation af Thomas. Da Thomas Serwin sidste år kørte i den tyske DTC serie, har han naturligvis nogle sponser forpligtelser og KILA har sammen med Thomas's manager Alex arbejdet med lodder og trisser, de sidste par dage, på at få det hele til at hænge sammen, men har måtte erkende, at vi må springe de to første løb over, alle er dog enig om at fortsætte samarbejdet, løfte i fællesskab, så vi kan komme på banen. I KILA vil vi gerne takke Peter Elgaard, Sten Nielsen og Karsten Ree, for deres hjælp og støtte i vores nuværende situation og ønsker Peter Elgaard og Co. et godt væddeløb i weekenden, samt vores kollegaer i Formel Renault. KILA arbejder pt. på at komme ud at køre den 3/4. maj på Falkenberg med en svensk kører og håber så at vi meget hurtigt kan komme tilbage med noget positivt nyt.
|