|
Formel Renault V6- rent teknisk set I de to sidste sæsoner er Euro Cuppen for Formel Renault racere blevet kørt med de samme to-liters modeller, som også benyttes i den hjemlige Formel Renault klasse, men fra næste sæson afløses den i Euro Cup sammenhæng af den nye V6'er.
Men hvad er den nye Formel Renault V6'er egentlig for en racer?
Rent opbygningsmæssigt, så er den baseret på en kulfiber monocoque monteret med en 3,5 liters V6 motor samt en 6-trins gearkasse.
- Motoren der er i aluminium yder 320 HK, og har et drejningsmoment på 400 Nm.
Maksimalt omdrejningstal er begrænset til 6800.
- Gearkassen er en semi-automatisk sequential konstruktion med elektronisk skifte, som aktiveres på rattet.
Differentialet er udstyret med 4 acclerations- og 4 de acclerationsratios. Og der bliver to udvekslinger at vælge mellem.
- Hjulophæng, både for og bag, er med to støddæmpere, pushrods og torsionsaffjedring.
- Der er ventilerede skiver i alle fire hjørner, og de har en diameter på 280 mm. og en tykkelse på 20 mm.
De fire-stemplede calipere kommer fra AeroTec.
- Aksel afstand: 2990 mm.
Sporvidde:
- For: 1586 mm.
- Bag: 1449 mm.
Vægt: 580 kg.
Tank indhold: 90 liter.
- Sikkerheds niveau som FIA Formel 3000.
 Sådan ser Formel Renault V6'eren ud (Foto: Renault Sport - Racing Denmark)
Hr. Nielsen
 |