Mere test til Racing Denmark

Team Racing Denmark testede mandag og tirsdag på Jyllands-Ringen, og de er nu oppe på totalt 10 testdage med deres Formel Renault 2000 racer.

Henrik Nymark oplyser at testen gik rigtig godt, og man er meget tilfreds med FR2000 raceren som er meget neutral og let kørt. Meget lettere end teamets Formel 2000 racer.

Begge teamets kørere fik testet i den ene FR2000 racer som teamet har fået indtil nu, og selv om dette naturligvis nedsætter den enkelte køres tid på banen, så opnåede de begge flotte tider hen på tirsdagen.
Selv om det kun var 8C og der var modvind på langsiden, så blev deres tider efter montering af nye dæk følgende:
Philip Andersen43,3 sek.
Tom Keller43,4 sek.

Og Nymark er sikker på at når vejret bliver lidt lunere, så kommer tiderne under 43 sek. for en omgang på Jyllands-Ringen.

Næste skridt for teamet bliver en to dages test på Oschersleben i Tyskland onsdag og torsdag i næste uge.

Og så håber teamet ellers på at de snart får deres sidste racer, for hvis ikke de når at få den i god tid før åbningsløbet på Jyllands-Ringen den 28. - 29. april, så får de ikke tid nok til at køre motoren til.
Foto: Racing Danmark
Den enlige Formel Renault 2000 i teamets workshop.
(Foto: Racing Denmark)

Nymark indrømmer da også at der hersker en let panisk stemning i teamet, og de er parate til selv at køre ned til Tatuus i Italien og hente raceren, samlet eller ej, bare for at få den hjem i en fart.
Men problemet er at Tatuus endnu ikke har fået monocoquen fra Dalara som fremstiller dem for Tatuus.
Der er indtil nu kommet otte FR2000 racere til Danmark, og der mangler at blive leveret yderligere tre, hvor af den ene altså er Racing Danmarks.

Ligeledes så ser teamet frem til den første test med deres nye Mygale Formel 2000 racer som Jacob Ludvigsen skal køre i.

Foto: Racing Danmark
Jacob Ludvigsens nye Mygale
(Foto: Racing Denmark)

Også Jacob Ludvigsen og Mygale'n skal med til de to dages test på Oschersleben.


Hr. Nielsen