Den bedste formel-chauffør vinder i EM![]() EM-feltet byder på 38 kørere i helt identiske formel-racere. Det er i praksis umuligt at foretage konstruktive ændringer på raceren, uden det hurtigt bliver afsløret af kompetente officials. Et teknisk team fra Renault Sport-organisationen i Frankrig holder skarpt øje med deltagerne både under træning, kvalifikation/tidtagning samt selve EM-racet. - Alle motorer bliver justeret ind til at yde 185 HK fra fabrikkens side, forklarer teamchef Henrik Nymark fra Team Den Blå Avis (TDBA). - Herefter bliver den plomberet inden indbygningen i formel-raceren. Desuden checkes gearingen jævnligt, hvilket kan gøres med nymodens scanner-teknik uden at skille gearkassen ad.
Dækkets temperatur og gummiblanding er afgørende for de sidste brøkdele sekunder på hver baneomgang. EM-serien har også et detaljeret regelsæt omkring denne vigtige konkurrence-paramater. Henrik Nymark fortsætter: Team Den Blå Avis er rookie-team - debutanter - i EM-gamet, men ser med selvtillid frem til LG Super Race weekenden på Motopark Oschersleben. Rundstrækningen har lagt asfalt til flere af racingteamets test i forrige sæson, og TDBA er derfor godt opdateret på motorbanens udfordringer.
Den regerende danske mester i Formel Renault 2000, Philip Andersen, understreger inden EM-løbet i Tyskland:
Vicedanmarksmesteren, Tom Keller fra Luxembourg, har nået første delmål for rookie-sæsonen med en sekser i en EM-afdeling, men har fået blod på tanden efter flere topresultater:
Tysk/danske: Robert Schlünnsen har næsten ikke placeret et dæk forkert foreløbigt i EM-serien, og er da også nået hjem over målstregen i alle 4 kørte afdelinger. Med et intimt kendskab til de tyske motorbaner er udenlandsdanskeren også et godt bud på en slutplacering i TOP TRE på Motopark Oschersleben. LG Super Racing Weekend vises ad flere omgange på sportskanalen, Eurosport, i den kommende weekend. Et sammendrag fra EM i Formel Renault 2000 vises lørdag aften i tidsrummet: 19.00-20.00. Åge Kirketerp Jensen |