Gentlemen...Start your FR engines !

Dynamisk udvikling i Formel Renault 2000 - action and close racing. FR 2000 deltager i den kommende weekend i årets 3. asfaltløb på Ring Djursland

Det bliver særdeles spændende og det er herligt at opleve hvordan klassen på bare 2 løb, har udviklet sig til en homogen klasse med masser af fight og spændende race.

I sidste løb var der i tids kørselen bare 1/1000 mellem pole og 2. pladsen samt 4/10 sek. mellem de syv første biler. Dette betød at der var kamp til stregen mellem Dennis Wounlund og Claus Madsen, men også Tom Pedersen, Jesper Wulff Laursen, Tommy Jespersen bider fra sig. Dennis Holbæk Pedersen, Jens Ranstrup, Jimmy Jacobsen er ved at få styr på bilen. Philip Andersen er et kapitel for sig med stor erfaring, men at vi ser Dennis Wounlund sætte sin første pole, viser at der er ved at komme omdrejninger på klassen.


DTC kører Kent Bo Lauridsens søn, Mark Lauridsen er til Formel Renault - skal lige være færdig med gokart først

Klassen er blevet så interessant at den havde besøg fra Sverige hvor Jimmy Jacobsson gæstekørte på den noget svære Jyllands Ringen. Uagtet at det var første gang Jimmy kørte på banen, formåede han at placere sig på en flot 6. plads i andet heat om søndagen.

2. heat/søndag blev kørt under svære omstændigheder da vejret skiftede fra nedbør til optøring 15 minuter før heatstart, hvorfor Team Den Blå Avis nær var kommet for sent til start. Kenneth Simonsen, tekniker for Dennis Wounlund oplyser "Vi skulle stille bilen om til tørvejr hvilket var OK, men vi blev overrasket over de mange publikumer der gjorde det svært for os at komme frem til grid'ten".
Team Vision Bent Hosbond, tekniker for Tom Pedersen siger "Det er et mareridt når vi skal stille om med så kort varsel, vi valgte at beholde vores opsætning og det gik særdeles godt, indtil Tom fik ødelagt sin front vinge og tabte down force på forhjulene".
Tom Pedersen udtaler "Ja det var svært og ubehageligt, bilen blev meget løs i forvognen og jeg var konstant bange for at flatspotte under nedbremsningen og tabe den i svingene, men jeg kom da helt hjem, på en 4. plads."

KILA Racing Presse