Kasper Kroghs debut på Brands Hatch i EnglandDen 18-årige sydsjællænder der for tiden er bosat i Sverige søger nu mod England.Onsdag den 19. august, samme dag som vi havde lagt det svenske Formel Renault 2.0 mesterskab bag os, tog vi kontakt til den britiske Formel Renault 2.0 serie (Formula Renault BARC Championship) som henviste til teamet bamboo engineering som netop stod og manglede en kører til weekendens løb på Brands Hatch. Både bamboo engineering og vi gik omgående i gang med at forberede turen og torsdag aften ankom vi så til Silverstone hvor teamet har deres base. Aftenen gik med at få lavet sæde og andre nødvendige indstillinger på bilen, så den passede til Kasper. Det blev sent før vi kunne se dyner.
Her følger en oversættelse af bamboo engineerings pressemeddelelse:
Imponerende debut af Kasper Krogh Kasper ankom sent torsdag aften til teamets base på Silverstone for at få lavet sæde før turen gik til banen i Kent. Da aftalen om at Kasper skulle køre for teamet blev indgået i sidste øjeblik var det en kamp imod tiden for at nå at gennemføre alle forberedelserne til testkørslen den næste dag, men bamboo engineering teamet lagde alt andet til side for at have bilen klar.
Med begrænset erfaring til dato var Kasper forståeligt nervøs inden han skulle køre på den berømte Brands Hatch Indy bane for allerførste gang, men gennem hele fredagens test kørte Kasper med en fortræffelig grad af kontrol og pålidelighed og satte hurtigere og hurtigere omgangstider som dagen gik. Under lørdagens kvalifikationskørsel leverede Kasper en meget solid indsats og opnåede en meget overbevisende startposition som nummer 11 i det 18 biler store felt blot 0,8 sekund fra pole.
I det første af søndagens to heat, som var på hver 25 omgange, fastholdt han sin startposition igennem løbet og sluttede på 11. pladsen efter at have kørt med megen modenhed og konstant forbedret sine omgangstider. Til dagens andet heat havde Kasper kvalificeret sig til 12. startposition, men løbet begyndte dårligt idet han missede startlamperne på grund af en misforståelse omkring placering på gridden. Han kom således ind i Paddock svinget som nummer 18 og allersidst. Kasper var tydeligt utilfreds over sin dårlige start, men formåede at styre sine frustrationer og samle sig sammen til at foretage flere fantastiske overhalinger mens han kørte sig op til at slutte på 12. pladsen. Kasper kronede sin fortræffelige kørsel ved at sætte løbets tredjehurtigste omgangstid kun 0,2 sekund fra den hurtigste.
bamboo engineerings driver coach (tidligere britisk Formel Renault mester) Neil Riddiford sagde:
Efter weekenden på Brands Hatch sagde Kasper Krogh: Kasper blev meget hurtigt dus med bamboo engineering teamet. Driver coach Neil Riddiford og chief engineer David Scott udtrykte tydeligt ønske om at vi sammen arbejder frem imod at Kasper deltager i Formula Renault BARC Championship 2010 efterfulgt af Formula Renault UK Championship 2011. Dette enedes vi meget hurtigt om og vi er alle gået i gang med arbejdet.
At tage til England er et naturligt led i Kaspers karriere som hele tiden har været med i vores planer. Nu blev det bare et par måneder før forventet, hvilket giver os lidt ekstra tid til at få budgettet på plads. Vi glæder os meget til samarbejdet med bamboo engineering teamet som udover Formel Renault 2.0 også deltager i det britiske touringcar mesterskab BTCC. |