Sæson status- af Steffen Møller:10 testdage og 2 løb På kalenderen står der juni 2004, og min første Formel Renault sæson er godt i gang. Allerede i Januar måned blev der lagt hårdt ud, med en uge På Club La Santa på Lanzarote med Tom Kristensen og en lang række andre danske talenter inden for motorsport. Det blev til meget fysiks træning, som der kunne arbejdes videre på i det danske. Sæsonen startede "rigtigt" for mig i Oschersleben med en særdeles vellykket test, hvor jeg lige så stille kom ind i rytmen igen efter en lang vinterpause. Omstillingen fra Formel 1800 var ikke enorm, og krævede ikke mange omgange før jeg følte mig tilpas i bilen. Testen forløb stort set uden problemer, og næste punkt på kalenderen var Brno i Tjekkiet. 3 dage på den enorme bane med utallige svingkombinationer hvor jeg virkeligt fik mange km. i bilen. Vi fik eksperimenteret en masse med setup, og kunne rejse hjem med en god portion data i computeren.
Det blev til en uge i Danmark, hvor bilen blev gået igennem, inden vi igen var på farten. Denne gang i Frankrig, hvor endnu en 3 dages test ventede os. En fed bane, med en enorm langside og gode muligheder for bremsetest. Meget optimale forhold, idet vi havde banen for os selv, og ikke blev generet af andre klasser. En test der igen gav mange km, og hvor jeg kom tættere på grænsen, hvor bilen konstant skal køres. Igen tilbage på Motopark Oschersleben, hvor vi startede til den officielle test, for kørere i det tyske mesterskab. For første gang var der rig mulighed for at sammenligne sig med nogen af de bedste Formel Renault kørere i Europa, som også kører den tyske serie. Det gik over mine forventninger, og var i næsten alle mine sessions i top 10 blandt de 25 kørere. Selvtilliden var dermed i top inden åbningsløbet på Jyllandsringen. Mine forventninger til løbet var at slutte i top 5, og med en tidtagning der gav en startposition som nr. 3 til første heat, så det rigtig godt ud! Jeg kom også af sted som 3'er i første heat, men en kørefejl af tyske Frank Kechele gjorde at jeg uden problemer kunne avancere til andenpladsen. Med god fart i bilen lignede dette en kæmpe succes i mit første Formel Renault 2000 løb, men blot få omgange før mål satte elproblemer en stopper for det hele. Enormt ærgerligt, men håber folk kunne se jeg mener det alvorligt med min deltagelse! Det viste sig senere at det var en stelforbindelse der var problemer med.
Weekenden efter gjaldt det første afdeling af det tyske mesterskab. En serie med mange deltagere og hård konkurrence. Målet var top 10, hvilket jeg på forhånd vidste, ville blive svært. Med 2 tidtagninger i silende regn var det ikke de nemmeste forhold for mig, da vores tests stort set har været i tørvejr alle sammen. Jeg fik kæmpet mig op, og var på sidste omgang lige inden for top 10, dog svigtede koncentrationen på sidste omgang og kom i mål som nr. 15. Til andet løb kæmpede jeg hårdt og var i en hård fight få omgange før mål. Var helt oppe som 4'er, men sluttede købet på en yderst tilfreds sjetteplads. Det er hvad jeg indtil videre har kørt i 2004. Jeg føler virkeligt Formel Renault'en passer godt til min kørestil, og er meget tilfreds med at være så langt fremme i min første sæson, som er et læreår. Der bliver i øjeblikket arbejdet hårdt på at finde penge til flere løb, både i den skandinaviske og den tyske serie. En ting er dog sikker, jeg kommer til start til Grand Prix Danmark og tager revanche fra åbningsløbet! Steffen Møller |