Med fremme i det tyske mesterskabEr netop kommet hjem fra et utrolig lærerigt løb på den østtyske bane Oschersleben. For mig stod den fra start på meget svære betingelser, da vi i fores forberedelser til denne sæson ikke har haft rig mulighed for at få testet i regn.Det var mørkt over Motopark Oschersleben, da jeg torsdag kørte ud på den regnfulde bane. Jeg prøvede ligeså stille at bygge farten op, men måtte hurtigt indse at en Formel Renault ikke er det letteste køretøj i verden at køre i regn. Jeg måtte efter ca. 10 omgange en tur i gruset, hvor der i forvejen allerede var parkeret 2 biler, så der gik næsten en time inden bilen blev leveret til teltet FYLDT med grus. Da træningen varede 2 timer og 45 min., var der ikke lang tid tilbage, da bilen igen var klar. Betingelserne var dermed svære til fredagens tidtagning, hvis vejret ikke skiftede. Vejrguderne var stadigt ikke med os fredag, og det blev en meget våd tidtagning, der endte med så meget vand på banen, at man ikke engang kunne se en forankørende før man kom HELT tæt på. Efter meget lidt træning i regn, fik jeg bilen kørt ind på 17 hurtigste tid blandt de 26 kørere. Var selv godt tilfreds i forhold til min regnvejrs erfaring. Til 2 tidtagning prøvede jeg at presse bilen en smule mere, men kørte stadigt på det sikre, og det endte med en startplacering som nr. 14 til andet løb. Lørdag formiddag var det tid til det første løb, der køres over 25 min., i stedet for et fast sat antal omgange. Banen var tør, men der lå stadigt vandt enkelte steder. Jeg fik en rimelig start, og holdt min placering. Jeg begyndte ligeså stille at avancere frem i feltet uden at tage de helt store chancer. Mange kørte meget aggressivt, dette resulterede i et par store uheld. Da der manglede 2 min. af racet, var jeg kommet helt op som 10er, men desværre mistede jeg et splitsekund koncentrationen for enden af langsiden, og snurrede. Jeg kom dog ind på banen igen, og kom i mål som nr. 15. Lidt skuffende efter at have været med hvor det gælder. Jeg var derfor ekstra opsat på at gøre en god figur til søndagens race. Jeg vågnede op søndag morgen til en helt tør bane, og håbede på det ville holde til vores løb kl. 13.25. Da vi kl. 13 rullede op på pre-gridden, dryppede det en smule, men ikke nok til regndæk. Da vi kørte om på gridden, var det tydeligt at mærke at banen begyndte at blive meget glat. Nogen skiftede med det samme til regndæk, vi tog beslutningen at beholde tørvejrsdækkene på, da der stadigt ikke var rigtig vådt. Da starten gik, fandt jeg hurtigt et tørt spor, og fik overhalet 2 inden første sving. Desværre kom jeg ikke uden problemer gennem første sving da jeg blev ramt af en konkurrent, og var med 2 af hjulene ude i det løse, og måtte se en stribe af konkurrenterne køre forbi. Jeg fik dog hurtigt fundet sporet igen, og derefter gik stærkt med at komme op i top 10. Min bil kørte perfekt, og et par omgange før mål var jeg helt oppe som 4'er, dog blev jeg overhalet ind på langsiden, og jeg mistede en del tid, så kom ikke helt tæt på konkurrenterne inden det ternede flag, så sluttede racet på en yderst tilfreds 6 plads. Ærgerligt jeg kom lidt "i klemme" i starten, da der ellers havde været gode chancer for en podieplads. En yderst lærerig weekend, hvor jeg virkelig føler jeg har fået noget race erfaring, som det virkeligt giver, når man kører i så stort et felt med så hård en konkurrence. Steffen Møller |