Testrapport fra Tyskland og TjekkietTeam Aarhus Racing har nu gennemført 5 dages test inden for 2 uger. Først en 2-dags test på Motopark Oschersleben og i denne uge en 3-dags test på banen i Brno, Tjekkiet.Motopark Oschersleben var en ny bane for mig. Der er mange tekniske udforinger på den 3,667km lange bane og det var samtidig de to første dags test efter en lang vinter pause. Så støvet skulle lige rystes af både mig og raceren. I første test kørte jeg udelukkende på gamle dæk og var 1-2 sek. fra de hurtigste kørere.. så det tror jeg godt vi kan være tilfredse med.
Banen i Brno er 5,403 km lang med stigninger på op til 7,5% og der er mange udfordringer på den hurtige bane. Jeg kendte banen fra sidste års test, så jeg kunne køre på gode tider allerede efter nogle få træningspas.
Jeg har fået en ny engineer Kenneth Richardson, som har erfaring med fra bl.a. Eurocup i Formel Renault. Jeg er sikker på at Kenneths erfaring vil styrke mine og Team Aarhus Racings muligheder i det Tyske Mesterskab i år. Det er meget tilfredsstillende at teamet har styrket teamet på den tekniske front, til trods for Allan Bröchner har lavet et kanon godt arbejde på bilerne til dato. Som team kammerater har jeg indtil videre mistet en god støtte igennem to sæsoner, og det vil glæde mig hvis vi kommer til at køre sammen igen på et tidspunkt. TAK for to lærerige år Tommy.
Jeg har fået to nye team kammerater, som begge også bliver mine konkurrenter i det Tyske Mesterskab i Formel Renault 2000. I påsken går turen til Circuits de Charade, sydvest for Lyon i Frankrig, her skal vi køre en 3-dags test på den spændende bane. Jesper Wulff Laursen |